Producenci
Promocje
Zamek ślizgowy obrotowy  8mm,  klasa 80, (45kN)
Zamek ślizgowy obrotowy 8mm, klasa 80, (45kN)
35,00 zł 29,75 zł 28,46 zł 24,19 zł
szt.
Kotwa do podnoszenia kręgów betonowych
Kotwa do podnoszenia kręgów betonowych
214,00 zł 172,00 zł 173,98 zł 139,84 zł
Łańcuch ocynkowany EN 818-2

Łańcuch ocynkowany EN 818-2

 
Łańcuch ocynkowany:


  • łańcuch zgodny z EN 818-2
  • łańcuch do budowy zawiesi i odciągów łańcuchowych
  • łańcuch jest cynkowany galwanicznie, warstwa cynku to od 5 do 8 mikronów
  • powłoka jest klasyfikowana jako zabezpieczenie przed korozją zgodnie z normą DIN EN ISO 1244-T2
  • powłoka naniesiona galwanicznie pozbawiona jest nadlewów i zgrubień dzięki czemu łańcuchy są bardzo gładkie i jednolite
  • ocynkowana powłoka znacznie zmniejsza tarcie łańcucha przedłużając jego żywotność
  • cynk stanowi trwałą i twardą powłokę ochronną

odciągi łańcuchoweodciągi łańcuchowe
 
Pozdrawiamy
Zespół eogniwa.pl
Uchwyt technologiczny SRO i SROS do mocowania ładunków.

Uchwyt technologiczny SRO i SROS do mocowania ładunków.

 
Wprowadzamy do oferty kolejny uchwytu do przyspawania SRO i SROS. 

Uchwyt posiada wszystkie atesty i może być stosowany do przenoszenia, transportu oraz do mocowania ładunku na naczepach. 

Uchwyt SRO i SROS umożliwia mocowanie ładunku w zakresie obrotu 180°. 

Przy wykorzystaniu uchwytu jako punk mocujący ładunek na naczepie zdolność mocowania (LC) jest 2x większa.

Ulotka techniczna: (kliknij aby powiększyć)

 Uchwyt technologiczny SRO i SROS.
Łańcuchy zawiesinowe zgodne z normą EN818-2 o krótkich ogniwach

Łańcuchy zawiesinowe zgodne z normą EN818-2 o krótkich ogniwach. Do budowy zawiesi oraz odciągów łańcuchowych.


Zalety nowych łańcuchów:

  • Pewność - inny kolor zabezpiecza przed pomyłką z łańcuchem klasy 80.
  • Siła - zwiększony udźwig o 25% w porównaniu do łańcucha klasy 80.
  • Lekkość - przez zwiększenie udźwigu istnieje możliwość użycia mniejszego łańcucha w porównaniu do klasy 80.
  • Trwałość - lepsza odporność na ścieranie poprzez wyższą twardość.
  • Prostota - rozbudowany system akcesorii w klasie 100.
  • Identyfikowalność - odpowiednie oznakowanie łańcuchów i komponentów.
  • Jakość - łańcuchy i akcesoria pochodzą od cenionych producentów z Europy.
  • Odporność - wieloletnie doświadczenie w produkcji.



Ulotka technicza: (kliknij aby powiększyć)

Łańcuch klsa 100 XL 200 i XL 400.
Udział CLEO na prezentacji pojazdów EMTECH.

Udział CLEO na prezentacji pojazdów EMTECH.

Niedaleko Wielunia w restauracji Oberża Knieja odbyła się prezentacja naczep marki Emtech. W spotkaniu uczestniczyło ponad 100 osób związanych z transportem. Wśród uczestników znaleźli się przewoźnicy, a także dostawcy i partnerzy firmy Emtech.

Konferencja miała na celu prezentację produktów marki oraz zapoznanie się z procesem produkcji.

Najistotniejsze były jednak dyskusje pomiędzy przewoźnikami i dostawcami, które toczyły się podczas konferencji jak i później przy integracyjnym grillu.

Na prezentacji było również stanowisko firmy Cleo, jako partnera i dostawcy produktów do zabezpieczenia ładunku

Konsultowaliśmy możliwości mocowania ładunku pod katem norm prawnych, jak i kontroli w kraju i w Europie. Nie bez znaczenia było uznanie jakości naszych produktów i zgodności oznaczenia przez niemieckie kontrole.

Wśród poruszanych tematów dużym zainteresowaniem cieszyła się nowa usługa świadczona przez firmę Cleo tj. coroczny serwis odciągów łańcuchowych. 

Od października będziemy dysponować mobilnym serwisem i coroczne przeglądy będziemy mogli wykonywać bezpośrednio u Klienta.

mocowanie ładunku
mocowanie ładunku



Dziękujemy za zainteresowanie przewoźników ofertą firmy Cleo.
Mobilny serwis zawiesi

Mobilny serwis zawiesi.

 
Łańcuchy to nasz specjalność, dlatego dbając o ich bezpieczeństwo i funkcjonalność przygotowujemy nową usługę – mobilny serwis zawiesi. 

Oczekujemy na nadejście jedynego w województwie łódzkim a czwartego w Polsce urządzenia do bezobciążeniowego badania zawiesi i odciągów łańcuchowych. 

Specjalistyczne urządzenie do kontroli jakości łańcuchów zostanie zainstalowane na samochodzie, co umożliwi wykonanie kontroli w dowolnie wyznaczonym miejscu. 

Badanie wad na powierzchni każdego ogniwa łańcucha metodą magnetyczno-proszkową zapewni bezpieczeństwo i niezawodność działania. 

Kontrola ogniw łańcucha jest zgodna z DIN 685 część 5 i UVV18.4. Jest ona ważnym krokiem w wykluczaniu wad i ograniczaniu wypadków.
mobilny serwis zawiesimobilny serwis zawiesimobilny serwis zawiesimobilny serwis zawiesi
Konferencja dla ZULI eogniwa.pl

Konferencja dla ZULI 

 

Na naszym stoisku pół tysiąca  zwiedzających mogło zapoznać się z łańcuchami i akcesoriami do zrywki drewna w klasie 80 i 100. Prezentowaliśmy również osprzęt pomocniczy taki jak zawiesia pasowe  i pasy transportowe do mocowania ładunku.

Na konferencji odbywały się również  prelekcje połączone z pokazami filmów, pokazy maszyn, nowinki techniczne i konkursy. Była oczywiście również okazja do dyskusji. Wszystko to w pięknej okolicy Pojezierza Drawskiego.

 łańcuch zrywkowyłańcuch zrywkowyłańcuch zrywkowy

Austriackie łańcuchy śniegowe na koła dla ciężarówek.

 

 

Austriackie łańcuchy śniegowe na koła dla ciężarówek.

 
UWAGA: Nowe przepisy w Austrii:

Pojazdy ciężarowe: wszystkie samochody ciężarowe o ładowności powyżej 3,5 tony muszą być w okresie 01.XI - 15.IV wyposażone w łańcuchy śniegowe bez względu na aktualnie panujące warunki pogodowe.

Uwaga: łańcuchy śniegowe użytkowane w Austrii muszą spełniać wymagania lokalnej normy ONORM V5119. Prawo zabrania stosowania łańcuchów śniegowych "drabinkowych" lub tzw. łańcuchów sekcyjnych do ruszania.

Łańcuchy śniegowe w Norwegii. Wszystkie pojazdy o masie powyżej 3,5 tony w okresie od 15.XI do 31.III w rejonach Nordland, Troms i Finnmark muszą być wyposażone w łańcuchy śniegowe bez względu na warunki pogodowe. 

Dla pojazdów bez przyczep, naczep musimy posiadać przynajmniej 3 łańcuchy (2 na koła osi napędowej i jeden na oś skrętną). Dla pojazdów z przeczepą, naczepą musimy posiadać 7 łańcuchów (w przypadku kół bliźniaczych osi napędowej musimy założyć 4 łańcuchy na tą oś, 1 łańcuch na oś skrętną oraz 2 na koła przyczepy).

Łańcuchy śniegowe dostępne w naszej ofercie:
PEWAG "norweskie" z kolcami L..7 ST E
rekomendowane przez norweskich transportowców

Skręcane ogniwa z nagrzanymi kolcami zapewniają znakomitą trakcję na oblodzonych skandynawskich drogach. Stosunkowo mały ciężar własny ułatwia szybki i prosty montaż i demontaż. Łańcuchy pewag "norweskie" z kolcami charakteryzują się tym, iż części boczne siatki znajdują się wysoko na obu ścianach opony, zaraz pod jej barkiem. Taka konstrukcja łańcucha umożliwia montaż dwóch pojedyńczych łańcuchów na kołach "bliźniaka", co nie jest możliwe w przypadku standardowych łańcuchów rombowych. Siatka jezdna wykonana jest z ogniw o średnicy 7.0mm i kolców o średnicy 9 mm o falowanych ścianach bocznych. Taka budowa kolców zwiększa ilość materiału
o najwyższym stopniu utwardzenia i podnosi żywotność łańcuchów. Siatka posiada w swej konstrukcji - w zależności od rozmiaru łańcuchów - od 15 do 18 sekcji poprzecznych.
 
PEWAG "norweskie" z kolcami L..8 ST D
rekomendowane przez norweskich transportowców

Wzmocniona wersja łańcuchów pewag "norweskie" rekomendowana do bardzo trudnych warunków skandynawskich. Siatka jezdna wykonana jest jest z ogniw
o średnicy 8.0 mm i kolców o średnicy 10 mm o falowanych ścianach bocznych. Taka budowa kolców zwiększa ilość materiału o najwyższym stopniu utwardzenia i podnosi żywotność łańcuchów. Siatka posiada w swej konstrukcji
- w zależności od rozmiaru łańcuchów - od 24 do 27 sekcji poprzecznych.
 
PEWAG cervino CL .. R
łańcuchy o wzmocnionej - za sprawą zgrzewanych pierścieni  - konstrukcji do pojazdów ciężarowych do warunków średnio - trudnych

Dopasowując  stopień wzmocnienia łańcuchów do stale wzrastającej mocy pojazdó, łańcuchów pewag cervino CL .. R produkowane są w wersji zgrzewanej - siatka bieżna połączona jest z łańcuchami bocznymi za pomocą zgrzewanych, utwardzonych pierścieni. Łańcuchy pewag cervino CL .. R zbudowane są z ogniw 7.0 mm o przekroju kwadratowym. Dla mniejszych pojazdów ciężarowych i dostawczych produkowane są łańcuchy pewag cervino CL ..S budowane z ogniw 4.5 mm lub 5.6 mm w zależności od rozmiaru ogumiania. Łańcuchy te posiadają siatkę bieżną połączoną z łańcuchami bocznymi za pomocą zaginionych spinek.
 
kwb spur SLV ...
standardowe łańcuchy do pojazdów ciężarowych do warunków średnio-trudnych

Popularne od lat na polskim rynku łańcuchy kwb spur są standardowymi łańcuchami do średnio-trudnych warunków użytkowania. Mały ciężar własny łańcuchów umożliwia ich łatwy i szybki montaż. Łańcuchy zapewniają dobre walory trakcyjne. Spełniają wymagania austryjackiej normy ONORM V5119. Łańcuchy kwb spur produkowane są z ogniw 7.0 mm o przekroju kwadratowym
 
sekcje łańcuchowe
do szybkiego montażu bez konieczności najeżdżania na łańcuch

Służą do zakładania na koła jako opaski (łańcuch mocujący przeciąga się przez otwór w feldze). Pomagają przy ruszaniu na śliskim podłożu. Można je założyć nawet wtedy, gdy pojazd zaczął się już ślizgać lub zakopał się w śniegu (na założenie klasycznych łańcuchów jest wówczas za późno). Sekcje łańcuchowe nie spełniają austryjackiej normy ONORM V5119. Wg tej normy nie są łańcuchami śniegowymi dopuszczonymi do eksploatacji na drogach publicznych Austrii.
 
łańcuchy śniegowełańcuchy śniegowełańcuchy śniegowełańcuchy śniegowełańcuchy śniegowełańcuchy śniegowe
 
Punk mocujący do naczep niskopodwoziowych.

Punk mocujący do naczep niskopodwoziowych.

 
Punkty mocowania polecane przez eogniwa.pl spełniają wymagania normy DIN EN 12640. Norma ta określa minimalne wymagania i badania dotyczące punktów mocowania w samochodach ciężarowych,  przyczepach i naczepach z platformą przeznaczonych do transportu ładunków.

Punkty do mocowania ładunków obecnie najczęściej stosowane w platformach  to ogniwa.
W praktyce najczęstsze problemy z takimi punktami mocującymi  to nie właściwe wymiarowanie i wykorzystanie w niewłaściwy sposób co prowadzi do uszkodzenia punktu mocującego, a nawet ramy samego pojazdu.

Dla wersji z ogniwem często podczas mocowania ładunku dochodzi do  nieprzewidzianych momentów zginania które mogą prowadzić do uszkodzenia ogniwa. Ponadto ogniwa w zawieszeniu, nieużywane są powodem niepotrzebnego hałasu na drogach.


Nowy opracowany ZK-moduł może być łatwo i bezpiecznie mocowany do ram bocznych naczep. Zatwierdzony przez TÜV. ZK-moduł odpowiada normie europejskiej DIN EN 12640 i może być obciążany do 100% we wszystkich kierunkach ciągnięcia.


ZK-moduł  umożliwia duży zakres mocowania ładunku od 30° do 150 °, bezpieczne mocowanie towarów o małej wysokości jak i również ładunki wystające poza zarys naczepy. Nieużywany jest schowany do kasety, a tym samym zapobiega wypadkom podczas chodzenia po platformie załadunkowej.



Punkty mocujące mają wytłoczoną dopuszczalną siłę mocowania oraz normę EN i DINM co umożliwia pracownikowi poprawne zainstalowanie w platformie ładunkowej. ZK moduł to najwyższe bezpieczeństwo w mocowania ładunku.




Pozdrawiamy
Zespół eogniwa.pl
Instrukcja użytkowania oraz konserwacji łańcuchów zrywkowych eogniwa.pl

Instrukcja użytkowania oraz konserwacji łańcuchów zrywkowych eogniwa.pl.

Poniżej przedstawiamy instrukcję konserwacji i użytkowania łańcuchów zrywkowych marki CLEO. 

Instrukcja użytkowania oraz konserwacji łańcuchów zrywkowych marki CLEO.

Informacje dla użytkowników odnośnie zastosowania, przechowywania, kontrolowania 
i utrzymania w należytym stanie łańcuchów  i osprzętu leśnego eogniwa.pl.

 

Łańcuchy zrywkowe o profilu kwadratowym i osprzęt mają szerokie zastosowanie w leśnictwie. Przy przepisowym użytkowaniu gwarantują wysoki stopień bezpieczeństwa i długi okres żywotność. Jednak tylko dzięki przepisowemu użytkowaniu można uniknąć strat materialnych oraz uszczerbku na ludzkim zdrowiu. Dokładne przeczytanie i zrozumienie informacji dla użytkowników jest warunkiem wstępnym do używania łańcuchów leśnych eogniwa.pl, nie zwalnia to jednak 
z odpowiedzialnego i mądrego użytkowania produktu.

 

Oryginalny stan produktu nie może być w żadne sposób zmieniony – zabronione jest wyginanie, szlifowanie, wygładzanie, dzielnie na części, spawanie, mocowanie poprzez wiercenie, znakowanie itp.

Proszę nie usuwać zabezpieczeń takich jak blokady, zatrzaski itp.

Łańcuchy zrywkowe i osprzęt marki eogniwa.pl mogą być naprawiane jedynie przez wykwalifikowane osoby z użyciem oryginalnych łańcuchów i elementów osprzętu. Należy przy tym używać jedynie dołączonych oryginalnych części (bolce itp.) firma eogniwa.pl oferuje łańcuchy zrywkowe w klasie jakości G80 i G100. Można je rozróżnić za pomocą koloru – kolor czerwony jest przeznaczony do łańcuchów klasy 80  natomiast niebieski do łańcuchów klasy 100. Kombinacja łańcuchów i osprzętu różnych klas jakości lub też innych producentów jest możliwa tylko po każdorazowym sprawdzeniu  jej przez wykwalifikowaną osobę która weźmie odpowiedzialność za dany proces. Firma eogiwa.pl nie bierze odpowiedzialności za szkody które mogą powstać w wyniku takiej kombinacji. W każdorazowym przypadku należy uważać na to aby, siła rozciągająca była dopasowana do najsłabszych części łańcucha.

Ograniczenia w użytkowaniu z powodu niekorzystnych i niebezpiecznych warunków dozwolona maksymalna siła rozciągająca nie może zostać przekroczona nawet kiedy pnie drzew natrafia na przeszkodę (kamienie, kłącza itp.) bądź kiedy lina jest silniejsza niż siła rozciągowa łańcucha. Uwaga: współczynnik bezpieczeństwa przeciw zerwaniu wynosi 2 oznacza to że przeciążenie może szybko doprowadzić do zerwania.

Udźwig zawiesia redukuje maksymalna dozwoloną sile rozciągająca łańcucha o 20%. Wyjątek stanowi łańcuch leśny ekstremalny XF. Zaczepy zrywkowe mogą redukować maksymalną dozwoloną siłę rozciągającą.

Należy wybrać wystarczająco mocny wymiarowo łańcuch. 

UWAGA: Łańcuchy leśne i ich komponenty nie służą do podnoszenia.

Odporność na temperatury:

Łańcuchy eogniwa.pl mogą być używane w temperaturach od -30 stopni do + 100 stopni bez wpływu na  maksymalnej siły rozciągającej. W przypadku używania produktów w temperaturach spoza tego zakresu prosimy o konsultację z naszą firmą.

 

Siła rozciągająca, a zagięcia łańcucha. W przypadku braku odpowiedniej ochrony „zaginania” łańcuchów siła rozciągająca ulega redukcji. Proszę zapoznać się z tabelą:

 

Odporność na działanie kwasów i chemikaliów:

Łańcuchy zrywkowe i komponenty nie mogą być poddawane działaniu kwasów, roztworów ani oparów.

Niebezpieczne warunki:

Podana  maksymalna dozwolona wartość siły rozciągającej nie dotyczy warunków wyjątkowych jak np. bardzo strome i trudne do pokonania podłoże, bliskość budynków i ulic itp. W takich przypadkach w celu zwiększenia bezpieczeństwa należy używać mocniejszych łańcuchów i ich komponentów.

Kontrole:

Przed pierwszym użyciem łańcucha leśnego bądź jego komponentów należy upewnić się że:

  • łańcuch lub komponent odpowiada dokładnie zamówieniu 
  • wszystkie elementu zabezpieczające jak blokady i zaczepu nie są naruszone
  • instrukcja obsługi została dołączona do przedmiotów, a personel zapoznał się z nią

Łańcuchy leśne eogniwa.pl. przed każdym użyciem powinny zostać sprawdzone pod kątem ewentualnych widocznych oznak zużycia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, ewentualnych zniszczeń i uszkodzeń łańcuchów nie należy używać, ponieważ może to zmniejszać siłę rozciągającą.

 

Kryteria rozstrzygające przy kontroli wizualnej:

  • zniszczenie którejkolwiek z części
  • wydłużenie łańcucha – łańcuch nie nadaje się do użytku kiedy: t>1,05 tn
  • określone przez dwa poprowadzone prostopadle do siebie pomiary średnic d1 i d2 ( zobacz obrazek) łańcuch nie nadaję się do użytku w przypadku gdy podział według katalogu wynosi (d1 + d2)/2 ≤ 0,9        

 

Zespół eogniwa.pl

Instrukcja użytkowania zawiesi łańcuchowych eogiwa.pl

Instrukcja użytkowania zawiesi łańcuchowych eogniwa.pl


Zawiesia łańcuchowe firmy CLEO są zgodne z europejską normą EN 818-4 i nadają się do wszelkiego rodzaju podnoszeń i mocowań. Mogą być one jednak używane jedynie przez osoby przeszkolone w tym celu, które przeczytały ze zrozumieniem załączoną instrukcję obsługi. Zawiesia łańcuchowe eogniwa.pl i ich komponenty nie mogą być w żaden sposób zmieniane – np. poprzez wyginanie, szlifowanie,  rozdzielanie na części, wiercenie. Powierzchnia elementów mocujących nie może być narażone na działanie kwasów w szczególności kwasu ługowego. W przypadku pytań bądź jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zastosowania naszych produktów prosimy o konsultację z nami. Zawiesia łańcuchowe CLEO powinny być stosowane zawsze zgodnie z  podanym zakresem temperatur z uwzględnieniem odpowiednich czynników zmniejszających – w przypadku nie uwzględniania tego zalecenia proszę nie używać.

Produkty CLEO nie mogą być poddawane działaniu kwasów, chemikaliów oraz pary wodnej. Uwaga:  w przypadkach szczególnie niebezpiecznego użycia naszych produktów, np. użycie produktów na morzu, podnoszenie osób lub obciążeń potencjalnie niebezpiecznych jak materiały ciekłe, żrące lub nuklearne nośność powinna zostać na nowo dostosowana do stopnia zagrożenia przez osobę do tego przeszkoloną. 

Kontrola i konserwacja. Przed pierwszym użyciem Zawiesia łańcuchowe należy upewnić się, że: Zawiesie łańcuchowe jest zgodny z zamówieniem, do produktu dołączony jest certyfikat,  informacje dotyczące cech i nośności podane na Zawiesiu łańcuchowym są zgodne z informacjami podanymi w dołączonym certyfikacie, wszystkie cechy Zawiesia łańcuchowe zostały przeniesione na  deklarację zgodności.

Zawiesia łańcuchowe przed każdym użyciem są ogólnie kontrolowane pod kontem widocznych szkód lub śladów użycia i ewentualnie wycofywane z użycia. Produkty eogniwa.pl w zależności od częstotliwości użytkowania, powinny być poddawane kontroli przynajmniej raz do roku, względnie według przepisów narodowych.

W przypadku spełnienia przynajmniej jednego podanego niżej warunku, Zawiesia łańcuchowe powinny zostać wycofane  z użycia i przekazany kompetentnej osobie: przerwanie ogniwa łańcucha, brak ogniwa bądź nieczytelne oznaczenie na elemencie, wydłużenie łańcucha – łańcuch nie nadaje się do użycia w przypadku gdy podział według katalogu wynosi  t> 1,05 t
 w przypadku częstego używania – średnia wartość łańcucha określona przez dwie prostokątne do siebie pomiary średnicy d i d2. łańcuch nie nadaje się do użycia w przypadku gdy podział według katalogu wynosi 

(d1 + d2)/2 ≤ 0,9

 

  • nacięcia, rowki, przetarcia, nadmierna korozja, zmiana koloru pod wpływem ciepła, oznaki dodatkowego spawania, wygięte lub wykręcone elementy, czynności nieprawidłowe
  • brakujące, nie funkcjonujące zabezpieczenia – oznaki poszerzania haków, to znaczy zauważalne powiększenia łyżki (patrz obrazek) oraz ogólne zniekształcenia

Elementy mocujące eogniwa.pl mogą być naprawiana jedynie przez odpowiednio przeszkolone do tego osoby. W celu naprawy bądź przeglądu naszych produktów przez osoby wykwalifikowane prosimy o składanie pisemnych zapisów. Produkty CLEO powinny być przechowywane 
w suchym miejscy i chronione przed korozja.

Zawiesia łańcuchowe eogniwa.pl mogą być używane jedynie w zakresie kąta podanego na zawieszce dołączonej do produktu. Należy unikać kątu nachylenia poniżej 15° oraz powyżej 60°. W przypadku zastosowania Zawiesia łańcuchowe eogniwa.pl (na krawędziach),  w sytuacjach nietypowych, używania ochraniaczy kantów w cel uniknięcia szkód bądź złagodzenia / amortyzowania zdolności nośności.

  • lekkie wstrząsy – powstają np. przy powolnym opuszczaniu i podnoszeniu przedmiotów
  • średnie wstrząsy – powstają np. przez przesuwanie się łańcucha przy dopasowani do form ładunku
  • silne wstrząsy – powstają np. przez wypadniecie ładunku z nieobciążonego łańcucha

Łańcuchy/zawiesia wielocięgniowych mogą być obciążone tylko obciążeniem symetrycznym wszystkich cięgów łańcucha/zawiesia z maksymalną zdolnością udźwigu. Obciążenie może być uznane za symetryczne kiedy poszczególne niżej warunki zostaną spełnione: 

  • obciążenie jest mniejsze niż 80% zalecanej zdolności udźwigu (WLL) i kąt nachylenia wszystkich cięgien zawiesia/łańcucha nie jest mniejszy niż 15° i kąty nachylenia wszystkich cięgien łańcucha SA podobne, względnie odbiegają od siebie o 15° i  w przypadku zawiesi trój i czterocięgiennych wzajemny, odpowiedni kąt w powierzchni mocującej odbiega od  siebie max o 15°

 

 

Zespół sklepu internetowego

eogniwa.pl

Informacja o użytkowaniu oraz konserwacji łańcuchów mocujących.

Informacja o użytkowaniu oraz konserwacji łańcuchów mocujących.

 
Przy wyborze oraz użytkowaniu łańcuchów mocujących należy wziąć pod uwagę wymaganą siłę naciągu oraz sposób wykorzystania, jak również rodzaj ciągniętego ładunku. Nie tylko wielkość, forma oraz waga ładunku, ale również zamierzony sposób wykorzystania (patrz EN 12195-1:2000), okolica transportowa oraz rodzaj ładunku mają decydujący wpływ na odpowiedni wybór. Długo ogniwowe łańcuchy ze stali okrągłej z podziałem pomiędzy 3 d i 6 d, które są przeznaczone jedynie do transportu dłużycy, nie mogą być używane do przenoszenia ładunku w ogólnej eksploatacji.

Wybrany łańcuch mocujący  musi być zarówno odpowiednio mocny, jak i odpowiednio długi do wybranego celu wykorzystania, i posiadać odpowiednią dla danego ładunku długość. Nałożenie ładunku oraz otwarcie łańcuchów mocujących należy zaplanować przed rozpoczęciem nakładania ładunku. Przed przymocowaniem ładunku należy usunąć elementy chwytające. Podczas dłuższej jazdy należy wziąć pod uwagę częściowe wyładunki. Liczbę łańcuchów mocujących należy wyliczyć według EN 12195-1:2000.

Ze względu na różny sposób zachowania się oraz na zmianę długości z obciążeniem niedozwolone jest stosowanie do przymocowania tego samego ładunku różnych środków mocujących (np. łańcuchów mocujących oraz pasów mocujących z włókien syntetycznych). Przy zastosowaniu dodatkowych złączek i urządzeń mocujących podczas mocowania należy uważać na to, aby pasowały one do łańcucha mocującego.

Otwarcie mocowania: Przed otwarciem należy upewnić się, że ładunek znajduje się w stabilnym położeniu również bez zabezpieczenia i że nie zagraża spadnięciem na osoby wyładowujące. W razie konieczności należy już wcześniej przymocować do ładunku przewidziane do dalszego transportu elementy chwytające, aby uniknąć spadnięcia ładunku.
 
Przed wyładunkiem łańcuchy mocujące muszą zostać tak poluzowane, aby ładunek stał wolno. 
 
Podczas załadunku i rozładunku należy uważać na nisko wiszące sieci trakcyjne.
 
Łańcuchy mocujące muszą zostać wycofane z eksploatacji lub odesłane producentowi do remontu, jeżeli wykazują oznaki uszkodzenia. Oznaki uszkodzenia zostały opisane w poniższych punktach:
 
  • w przypadku łańcuchów ze stali okrągłej: pęknięcia na powierzchni, rozciągnięcie większe niż 3%, zużycie większe niż 10% grubości nominalnej, widoczne zniekształcenia;
  • w przypadku złączek i elementów mocujących: zniekształcenia, pęknięcia, wyraźne oznaki zużycia, oznaki korozji.

Należy uważać na to, aby łańcuchy mocujące nie zostały uszkodzone przez ostre krawędzie ładunku, przy którym są używane.
 
Należy używać tylko takich łańcuchów mocujących, które są czytelnie oznaczone i opatrzone przywieszką.
 
Łańcuchy mocujące nie mogą zostać przeciążone: maksymalna siła ręki wynosząca 500 N może zostać przyłożona do łańcucha tylko za pomocą jednej ręki. Nie można stosować żadnych mechanicznych środków pomocniczych, takich jak pręty, drążki itp., chyba że są one częściami elementu mocującego.

Niedozwolone jest używanie związanych lub złączonych za pomocą bolców lub śrub łańcuchów mocujących.
 
Uszkodzenia przywieszki można uniknąć, utrzymując ją z dala od krawędzi ładunku i, jeśli to możliwe, od samego ładunku.
 
Należy chronić łańcuchy mocujące oraz krawędzie ładunku przed ścieraniem oraz przed uszkodzeniami, stosując powłoki ochronne i/lub ochraniacze na krawędzie.
 
Producent zobowiązany jest podać szczególne informacje na temat różnych typów łańcuchów mocujących oraz na temat ich przeznaczenia.
Zespół sklepu internetowego
eogniwa.pl

 

 
106kN do mocowania ładunku w firmie "PIKOLO Transport Specjalistyczny".

106kN do mocowania ładunku w firmie "PIKOLO Transport Specjalistyczny".

 

 

Transport ponadgabarytowy charakteryzuje się szczególną dbałością o bezpieczeństwo przewożonego ładunku oraz innych uczestników ruchu. Do mocowania używa się odciągów łańcuchowych spełniających najwyższe normy bezpieczeństwa i w odpowiedniej konfiguracji. 

dnym z naszych klientów jest założona w 1997 roku firma P.P.H.U. PIKOLO - Transport specjalistyczny, mieszcząca się w Legnickim Polu. Firma PIKOLO świadczy usługi transportu ciężkiego i ponadgabarytowego na najwyższym poziomie, czego dowodem jest posiadany tabor w ilości 18 zestawów niskopodwoziowych, głównie marki NOTEBOOM

 Do mocowania ładunku firma PIKOLO używa odciągów łańcuchowych (które mieliśmy przyjemność dostarczyć) marki CLEO. Ostatnia partia to odciągi łańcuchowe o sile mocującej 106kN, dwuczęściowe (napinacz plus haki skracające oraz łańcuch z dwoma hakami z zabezpieczeniem. Dodatkowo wszystkie łańcuchy wchodzące w skład odciągów łańcuchowych zostały ocynkowane co znacznie wydłuża czas eksploatacji odciągów. 

Poniżej przedstawiamy kilka fotek z zastosowania w transporcie ciężki odciągów łańcuchowych markiCLEO. 
 
 
Bądź świadom - nie kupuj produktów niewiadomego pochodzenia.

Bloguj w swoim sklepie!

Blog to jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacyjnych XXI wieku. Dlatego twój sklep też musi blogować.

Na świecie są miliony ludzi szukających w internecie najciekawszych treści oraz produktów. Nie każdy jednak ufa reklamom, dla wielu z nich najważniejsze jest źródło tych informacji. Im bardziej wiarygodne, tym lepiej. Dlatego blogowanie jest tak ważne, by poprzez bloga budować zaufanie swoich klientów.

Jeżeli wiesz co chcesz sprzedawać w sklepie internetowym, powinieneś też znać wszystkie obawy i zainteresowania swoich klientów – artykułami na blogu musisz odpowiadać na ich potrzeby oraz ich inspirować. To ważne także dla Google i wyszukiwarek internetowych – im lepszy i ciekawszy content na twojej stronie, tym większa szansa, że trafi do tych, którzy go szukają w internecie.

Tutaj możesz zacząć blogować już dziś.

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl